clothing · Fashion · Fără categorie

Maiou in 4 pasi

 

Hello!

Intai de toate, eu sunt un pic aiurita si schimb subictul destul de des (unu din principalele mele defecte, altul fiind ca vorbesc cam repede, dar aici nu este cazul) deci imi cer scuze daca ideile mele nu au intodeauna un fir cronologic.

Ideea site-ului nostru este de a imparatasi cu voi anumite idei, tips & tricks, tutoriale pentru diferite proiecte, etc. De cand ma stiu mi-a placut sa experimentez diferite lucuri, sa tai hainele mamei, evident sa fac haine pentru papusi, sau sa le fac pe masura mea, deci adoram si ora de lucru manual de la scoala (pentru cei care ati prins acesta materie). Astfel, pe masura ce am crescut am incercat sa fac lucuri cat mai diverse, insa doar la nivel de hobby pe care de multe ori din pacate l-am neglijat.

Tot datorita acestei pasiuni si poate a caractereului diferit m-am imprietenit si cu Iulia (sau poate datorita faptului ca in clasa 5-a Iulia voia sa fie prietena cu toata lumea si te batea la cap), astfel, de peste 11 ani ne suportam sustinem una pe cealalta.

Ok, ok, am dat-o in alte chestii.  Asa! Astazi, o sa incerc sa vad dau cateva idei cum sa faceti un maiou clasic (ce poate fi si elegant, in functie de ce material si accesorii folositi).

What we need:

– Foaie, pix;

– Material: aprox. 50 cm (materialele se vand de obicei cu 1,5 m latime);

– Centimetru, foarfeca, ace, creta;

– Masina de cusut (in functie de material puteti face si hand made);

*Extra: snur piele pentru bretele ( puteti folosi si acelasi material, sau orice altceva, creatvitatea este totul).

Start:

1. Primul pas ar fi masuratorile (mai jos am pus un exemplu, cazul meu mai precis)

-Bust= 82cm bust + 6 cm (vreau ca maioul sa vina un pic mai larg + 2 cm (rezerva pentru cusaturi)= 90cm

-Partea de jos a maioului= Bust + 4cm (partea de jos va fi un pic mai mare)=  94cm

-Lungime= 40 cm (masurati de la bust pana in locul unde vreti sa se termine maioul, luand in calcul 2 cm pentru cusaturi)

desen

2. Pasul urmator este sa taiati materialul conform masuratorilor si sa-l impartiti in 2 bucati egale. Dupa ce ati facut asta, desenati cu creta cum vreti sa arate partea de sus. Eu am ales un decolteu in V si spatele in forma de U.

MAIEUL

*Fata

maieu_fata

*Spate

* Acest pas poate fi urmat sau trecut cu vederea: Cu resturile de material puteti face  inca o dublura a fiecarei parti de sus a maioului (fata si spate) si se va coase de acestea. Practic, se va pune fata materialelor una peste alta, se va coase si se va intoarce pe fata – si tadaaam – ai obtinut  o cusatura invizibila. See the pics!

maieu_spate_ negru

*decupeaza materialul dupa forma initiala si prinde-l cu ace de cealalta fata

maieu_maieu

 

3. Next step: coase fata de spate, masoara cam care este lungimea bretelelor, ataseaza-le si prindele cu un ac. Fa o proba! 🙂 Prea mari/mici?- ajusteaza-le. All good? Coase-le 🙂

maieu_gata

4. And last but not least: surfileaza marginile si fa tiv la partea de jos, si taie orice ata mica care nu are ce cauta pe acolo 🙂 I’m kinda of lazy at this part…ups!

maieu

That’s it. 🙂

maieu_final

maieu_spate

Sper ca ati inteles ceva si v-a placut! Daca aveti orice intrebare va rog sa mi-o adresati si voi incerca sa raspund cum pot mai bine. Scrisul nu e chiar punctul meu forte, dar incerc! ^^

maieu_selfie

Data viitoare vom face o fusta!

Sa aveti o zi minunata! Va pup!

Article&photos by Adelina Triandafil.

Un gând despre „Maiou in 4 pasi

Lasă un răspuns

